Information vid kriser
Vid en större händelse eller störning informerar Malmstad kommun på flera sätt, beroende på vad som inträffat:
Kommunikationskanaler vid kris
- malmstad.se, Malmstad kommuns webbplats, är vår huvudkanal för information.
- kriswebb.malmstad.se, Malmstad kommuns kriswebbplats, är vår sekundära kanal för information.
- Sveriges Radio P4, Trafik och service.
- Kommunens sociala medier, exempelvis Malmstad kommuns Facebook-sida.
- Fungerar inte våra vanliga kanaler kan vi aktivera kommunens informationsplatser.
- Malmstad kommuns kontaktcenter, 062 -13 13 00
- Genom att sända ett VMA – viktigt meddelande till allmänheten via radio/TV.
Så här känner du igen Malmstad kommuns kommunikation
- Våra nyheter, inlägg och vår webbinformation handlar om kommunal verksamhet eller information från andra myndigheter som direkt rör Malmstad kommuns invånare.
- Kolla logotypen. Kommunvapnet är Malmstad kommuns kännetecken då vi informerar. Vi följer en grafisk profil med färger och typsnitt som du kan känna igen.
- Vi försöker alltid skriva enkelt och tydligt. Verkar texten översatt? Om du är tveksam kan du jämföra informationen med en text som du vet är från Vetlanda kommun.
- Vi delar inget från okänd källa. De inlägg vi delar på sociala medier har sitt ursprung i andra kommunala verksamheter, myndigheter eller annan säker samhällsinformation.
- Kolla adressen i ditt sökfält på datorn (URL). Vår webbplats heter malmstad.se eller kriwebb.malmstad.se.