Information vid kriser

Vid en större händelse eller störning informerar Malmstad kommun på flera sätt, beroende på vad som inträffat:

Kommunikationskanaler vid kris

  • malmstad.se, Malmstad kommuns webbplats, är vår huvudkanal för information.
  • kriswebb.malmstad.se, Malmstad kommuns kriswebbplats, är vår sekundära kanal för information.
  • Sveriges Radio P4, Trafik och service.
  • Kommunens sociala medier, exempelvis Malmstad kommuns Facebook-sida.
  • Fungerar inte våra vanliga kanaler kan vi aktivera kommunens informationsplatser.
  • Malmstad kommuns kontaktcenter, 062 -13 13 00
  • Genom att sända ett VMA – viktigt meddelande till allmänheten via radio/TV.

Så här känner du igen Malmstad kommuns kommunikation

  • Våra nyheter, inlägg och vår webbinformation handlar om kommunal verksamhet eller information från andra myndigheter som direkt rör Malmstad kommuns invånare.
  • Kolla logotypen. Kommunvapnet är Malmstad kommuns kännetecken då vi informerar. Vi följer en grafisk profil med färger och typsnitt som du kan känna igen.
  • Vi försöker alltid skriva enkelt och tydligt. Verkar texten översatt? Om du är tveksam kan du jämföra informationen med en text som du vet är från Vetlanda kommun.
  • Vi delar inget från okänd källa. De inlägg vi delar på sociala medier har sitt ursprung i andra kommunala verksamheter, myndigheter eller annan säker samhällsinformation.
  • Kolla adressen i ditt sökfält på datorn (URL). Vår webbplats heter malmstad.se eller kriwebb.malmstad.se.